هزینه جراحی لاغری

هزینه جراحی لاغری یکی از مهمترین دغدغه های افرادی است که قصد انجام این کار را دارند. برای اکثر افراد سوال است که هزینه ی جراحی های لاغری چقدر بوده و چگونه محاسبه می شود. در پاسخ می توان گفت هزینه ی جراحی اسلیو معده بین ۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان می باشد که در برخی موارد بیمه مقداری از این هزینه را پوشش می دهد. عوامل بسیاری در هزینه ی جراحی لاغری تاثیر گذارند مانند پوشش بیمه، میزان سلامت فرد، محل انجام جراحی و عواملی از این قبیل که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

چه عواملی در هزینه جراحی لاغری اثر می گذارد؟

قیمت و هزینه جراحی لاغری به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع جراحی لاغری: با توجه به انواع جراحی های لاغری شامل بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده، اسلیو معده، اسلیو معده همراه با سوئیچ عثنی عشری، بالون معده یا سایر روش ها (جاگذاری دستگاه های الکتریکی) قیمت هر یک نیز متغیر می باشد.
  • دستمزد جراح لاغری: این عامل تا حد بسیاری به محل زندگی، تجربه های پزشک و پیچیدگی جراحی انتخابی بیمار بستگی دارد.
  • بیمارستان یا محل جراحی لاغری: هزینه ها می تواند تا حدودی به محل انجام جراحی و خدمات ارائه شده توسط بیمارستان بستگی داشته باشد.

هزینه های دیگر شامل:

  • هزینه ی متخصصان بیهوشی
  • هزینه دستیاران جراح
  • هزینه وسایل جراحی
  • هزینه مشاور (در صورت نیاز)
  • جلسات و ویزیت های پزشک پس از جراحی (برای جراحی حلقه معده)

هزینه های پس از جراحی لاغری

  • هزینه ی ملاقات با متخصصان تغذیه معمولا جزو هزینه های پرداخت شده قبل از عمل نمی باشد. به همین دلیل بیمار باید خود به صورت جداگانه این هزینه ها را پرداخت کند.
  • هزینه های ویزیت های پس از جراحی معمولا رایگان بوده یا توسط بیمه پرداخت می شوند.
  • عوارض جراحی ممکن است برای بیمار کمی هزینه بر باشد. اگر جراحی تحت پوشش بیمه انجام شود، هزینه های درمان عوارض نیز توسط بیمه پرداخت خواهد شد. در صورت عفونی شدن زخم جراحی، هزینه درمان معمولا توسط بیمارستان پرداخت می شود.
  • لباس های جدید. بیمارانی که جراحی بای پس معده انجام می دهند، اغلب به سرعت وزن کم می کنند. این بیماران باید برای هزینه های خرید لباس هایی با سایز جدید آماده باشند زیرا در عرض ۲ ماه به شدت به آن نیاز پیدا می کنند.

هزینه های بلند مدت

  • مکمل های غذایی: بیشتر بیماران باید برای تمام عمر ویتامین و مخلوط های پروتئینی مصرف کنند. ویتامین ها و مکمل های غذایی بخشی ضروری در زندگی جدیدتان می باشد که می توانند هزینه بر باشند.
  • ثبت نام در باشگاه: ثبت نام در باشگاه امری ضروری نیست اما لازم است فرد فعالیت های فیزیکی خود را در روز افزایش دهد. اگر فکر می کنید که بدون ثبت نام در باشگاه قادر به افزایش فعالیت های خود نیستید و ممکن است تنبلی کنید، حتما در اولین فرصت در یک باشگاه نام نویسی کنید.
  • تفریحات: ممکن است پس از جراحی لاغری و کاهش وزن، زندگی جدید خود را بیش از قبل دوست داشته باشید و به تفریحاتی که شاید قبلا نمی توانستید انجام دهید، روی بیاورید. این مسئله همیشه هزینه بر نیست اما می تواند برایتان گران تمام شود.

هزینه های چاقی مفرط بیشتر است یا هزینه جراحی لاغری ؟

با اینکه بسیاری از ما معتقدیم که نمی توان سلامتی را با پول خرید، اما داشتن پول می تواند سلامت کلی فرد را به طرز چشم گیری افزایش دهد. عدم توانایی مالی برای تهیه دارو های لازم، می تواند مشکلات بزرگی را برای فرد به همراه داشته باشد. در برخی موارد انتخاب مقرون به صرفه ترین راه نیز نمی تواند بهترین راه باشد. با این وجود افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند مجبور هستند هزینه هایی بسیار بیشتری از جراحی لاغری پرداخت کنند.

 هزینه های چاقی:

 امروزه آمار چاقی به شدت رو به رشد بوده و عوارض و مشکلاتی که با چاقی دامن گیر افراد می شود نیز به همان نسبت در حال افزایش است. بنابراین تعجبی ندارد که افراد چاق در طول عمر خود هزینه های بسیاری را برای دریافت خدمات درمانی یا پزشکی تقبل کنند. همچنین این ضرر های مالی شامل از دست دادن حقوق و دستمزد های ماهیانه برای غیبت های پی در پی از کار، از کار افتادگی های کوتاه مدت و بدهی های مالیاتی نیز می باشد.

در جراحی های لاغری شما نه تنها برای خود جراحی بلکه برای افزایش کیفیت زندگی خود هزینه می کنید. در ادامه به هزینه هایی اشاره می کنیم که با جراحی لاغری می توانید آنها را کم یا برای همیشه از زندگی تان حذف کنید.

  • قرص ها و رژیم های لاغری: رژیم های لاغری سریع یا طولانی مدت در برخی افراد اثر دارند اما برای دیگران تنها هدر دادن وقت و هزینه هستند. اگر از افرادی هستید که با رژیم های لاغری (صحیح) نتیجه می گیرید، بسیار خوب است اما در غیر این صورت مقدار زیادی از وقت و هزینه تان را تلف کرده اید. تحقیقات نشان داده است که قرص های لاغری اثرگذاری کمتری از رژیم ها دارند، با این حال مردم سالانه هزاران دلار برای خرید آنها هزینه می کنند. پس از جراحی لاغری می توانید برای همیشه با قرص ها و رژیم های لاغری خداحافظی کنید.
  • عضویت در باشگاه: ورزش کردن و رفتن به باشگاه هرگز بد نیست و حتی بیشتر پزشکان توصیه می کنند که بهتر است پس از جراحی های لاغری نیز باشگاه را در برنامه ثابت خود قرار دهید. اما اکثر افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، نتیجه ای از باشگاه رفتن (بی هدف) نمی گیرند. بنابراین این هزینه نیز در کنار دیگر هزینه ها و بدون هدف دور ریخته می شود.
  • هزینه های درمانی: می توان این مشکل را برترین مورد دانست. همانطور که می دانید، در سراسر دنیا هزینه های درمانی سر به فلک می کشد. درمان بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، آرتیریت، سکته مغزی، بیماری های قلبی عروقی و حتی سرطان می تواند بسیار هزینه بر باشد. افرادی که وزنی طبیعی دارند کمتر در خطر ابتلا به بیماری های این چنینی هستند.

شرایط بیمه برای تقبل هزینه جراحی لاغری

اکثر شرکت های بیمه برای تقبل هزینه جراحی لاغری نیاز به شرایط زیر دارند:

  • اثبات پزشکی جراحی: اثبات اینکه جراحی لاغری، از نظر پزشکی برای بیمار لازم است و از جنبه زیبایی انجام نمی گیرد. جراح لاغری می تواند در ارائه سوابق پزشکی و پرونده ی مشکلات و بیماری های ناشی از اضافه وزن بیمار، به وی کمک کند.
  • گرفتن رژیم لاغری تحت نظر متخصص تغذیه: بیمار ممکن است مجبور شود تا به مدت ۶ ماه تحت برنامه ی لاغری باشد و باید این مدت را با موفقیت و کاهش وزن پشت سر گذارد. این برنامه شامل ملاقات های ماهیانه طی این شش ماه با جراح لاغری خود می باشد.

هدف شرکت های بیمه این نیست که توانایی کاهش وزن بیمار را در این زمان بسنجند بلکه هدف از این برنامه ثابت شدن وزن فرد و عدم نوسان آن می باشد. در غیر این صورت بیمه هزینه ها را پوشش نخواهد داد.

هدف این شرکت ها این است که از تعهد بیمار برای تغییر روش زندگی و نگه داشتن این روش پس از جراحی لاغری تا باقی عمر، اطمینان حاصل کنند.

  • ارزیابی های روانشناسی: این ارزیابی ها به منظور اطمینان از درک صحیح بیمار از جراحی لاغری و تغییر رویه زندگی پس از جراحی انجام می گیرد. همچنین برای کنترل اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری یا هر اختلال روانی دیگر از این آزمایشات کمک می گیرند.

ارزیابی های تغذیه ای: بیمار باید قدم به قدم با یک متخصص تغذیه ای پیش برود تا تغییرات رژیم غذایی و عادات بد غذایی را به وی گوشزد کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...