چرا جراحی لاغری گران است؟ دلیل بالا بودن هزینه عمل اسلیو چیست؟

چاقی بلای قرن معاصر است و روز به روز افراد بیشتری با این مشکل مواجه می شوند. اکثر افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، تا قبل از تصمیم گیری برای جراحی لاغری انواع روش های طبیعی و غیر طبیعی کاهش وزن را امتحان کرده اند اما متاسفانه به نتیجه ای نرسیده اند. امروزه با وجود جدیدترین روش جراحی لاغری و با کوچک کردن اندازه معده و در برخی موارد دستکاری روده، می توان اشتها و جذب کالری های دریافتی را کاهش داد. با این همه، جراحی لاغری مانند اسلیو معده جزء عمل های گران و هزینه بر می باشد. عوامل زیادی می توانند روی هزینه عمل لاغری تاثیر گذارند، که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

نوع جراحی لاغری

اینکه بیمار برای درمان چاقی کدام نوع جراحی لاغری را انتخاب می کند، می تواند بر هزینه جراحی لاغری اثرگذار باشد. اسلیو معده با یا بدون سوییچ اثنی عشری، بای پس و حلقه معده هر یک بسته به نوع عمل، قیمت های متفاوتی دارند. البته سایر جراحی های لاغری مانند بالون معده و یا دستگاه های الکتریکی نیز قیمت های متفاوتی دارند.

هزینه وسایل جراحی لاغری

وسایل جراحی لاغری

اولین علت بالا بودن هزینه عمل لاغری مثل اسلیو معده ، وسایل جراحی است. جنس لوازم جراحی لاغری اهمیت فراوانی در هزینه آن دارد. به طوری که اگر جراحی با لوازم چینی و کیفیت پایین انجام شود، هزینه جراحی بسیار کاهش یافته و اگر با لوازم آمریکایی و اروپایی مرغوب و کیفیت بالا انجام شود، به طبع جراحی پرهزینه تر خواهد بود. به عنوان مثال قیمت یک کارتریج یا استاپلر می تواند بین ۸۰۰.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان باشد. در یک جراحی لاغری معمولا از چند کارتریج استفاده می شود. در واقع می توان گفت حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد از کل هزینه جراحی لاغری مربوط به هزینه وسایل مصرفی در حین جراحی است.

دستمزد جراح لاغری

دستمزد جراح لاغری بستگی به تجربه، مهارت و پیچیدگی جراحی دارد. البته این مبلغ ممکن است با توجه به محل زندگی متغیر باشد.

خدمات بیمارستان

هزینه بیمارستان های دولتی بسیار کمتر از بیمارستان های خصوصی است. البته طبیعتا نوع خدمات این بیمارستان ها نیز با هم متفاوت هستند. علاوه بر این در هر بیمارستان، قیمت اتاق های مختلف نیز می توانند با هم فرق داشته باشد.

بیمه

اگر جراحی لاغری جنبه غیر درمانی داشته باشد، شرکت بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند. این به این معنی است که بیمار از bmi بالای ۴۰ برخوردار نبوده و خطر بیماری های مرتبط با چاقی او را تهدید نمی کنند. در اینگونه موارد جراحی جنبه غیر درمانی پیدا می کند که شرکت های بیمه اغلب هزینه جراحی لاغری را نمی پذیرند. در غیر اینصورت بیمار می تواند کل یا مقداری از هزینه ها را از بیمه دریافت کند.

سایر هزینه های اضافی

عوامل دیگری که می توانند بر هزینه عمل لاغری مثل اسلیو معده اثرگذار باشند، عبارتند از:

  • دستمزد متخصص بیهوشی
  • دستمزد دستیاران جراح
  • هزینه مشاوره های بعد از جراحی
  • هزینه مراجعات بعدی به جراح (در حلقه قابل تنظیم معده)

درمان چاقی

هزینه ی چاقی بسیار بیشتر از جراحی لاغری می باشد.

چاقی می تواند هزینه های بسیاری را برای فرد داشته باشد. افراد چاق در طول عمر خود هزینه های فراوانی را صرف ثبت نام باشگاه، گرفتن برنامه های غذایی و رژیم های لاغری می کنند. همچنین چاقی می تواند بیماری های خطرناکی از جمله دیابت نوع دو، فشار خون بالا و بیماری های قلبی را به همراه داشته باشد. این افراد ممکن است هزینه های زیادی را به ویزیت پزشک و خرید داروهای مختلف اختصاص دهند. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که چاقی می تواند در بلند مدت بسیار گران تر از جراحی های لاغری باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...