تفاوت های پیکر تراشی با جراحی های لاغری

 میزان کاهش وزن با جراحی لاغری بسیار بیشتر از پیکر تراشی خواهد بود

جدید ترین روش جراحی لاغری مانند بای پس یا اسلیو معده با کوچک کردن اندازه معده موجب محدود شدن کالری دریافتی بدن می شوند. جراحی لاغری می تواند به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، کمک کند تا میزان قابل توجهی (تا ۸۰ درصد) وزن کم کنند. در عوض جراحی های پیکر تراشی هیچ تاثیری بر اشتها، گوارش یا متابولیسم نداشته و موجب کاهش وزن قابل توجهی نمی شوند. در واقع در پیکر تراشی بیمار تنها به اندازه خارج کردن بافت های چربی وزن کم می کند که بسیار اندک است.

بر خلاف پیکر تراشی، جراحی لاغری بیماری های مرتبط با چاقی را درمان می کند

جراحی لاغری نوعی عمل پزشکی و پیکر تراشی جراحی زیبایی محسوب می شود. در واقع هدف جراحی لاغری بهبود مستقیم ظاهر بیمار نیست. بلکه هدف آن کاهش اشتها و کمک به کاهش وزن و بهبود بیماری های فرد می باشد. بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و فشار خون پس از جراحی لاغری به طرز شگفت آوری بهبود پیدا می کند. در مقابل هدف اولیه پیکرتراشی دستیابی به بدنی با فرم ایده آل بوده و هیچ ارتباطی با بهبود سلامت فیزیکی ندارد.

بیمه هزینه پیکر تراشی را تقبل نمی کند اما هزینه جراحی لاغری را تا حد زیادی پوشش می دهد

پیکر تراشی جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود به همین دلیل شرکت های بیمه هزینه آن را تقبل نمی کنند. اما جراحی لاغری به بهبود سلامت فرد کمک می کند. از این رو در صورتی که BMI فرد ۴۰ باشد و یا از بیماری های مرتبط با چاقی رنج ببرد، بیمه تا حد زیادی هزینه جراحی لاغری را پوشش می دهد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...