خوراکی های ممنوع پس از جراحی لاغری

اگر در حال برنامه ریزی برای جراحی لاغری هستید، پس حتما راجع به رویه جدید زندگی پس از جراحی لاغری نیز کنجکاوید. آماده شدن برای تغییرات پس از جراحی لاغری و حذف خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری می تواند هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز باشد.

عدم رعایت رژیم غذایی ممکن است حتی جدیدترین روش جراحی لاغری را نیز با شکست روبه رو کنده و هزینه عمل جراحی لاغری را بی فایده کند. از آنجایی که طی جراحی لاغری تغییراتی در نحوه گوارش غذا اعمال می شود، پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی لاغری ، تاثیر بسیاری در تسریع بهبودی، جلوگیری از بروز عوارض جراحی و همچنین رسیدن به اندام ایده آل دارد. اما چه غذاهایی برای بیماران پس از جراحی لاغری می تواند مضر باشد؟

آجیل

هضم آجیل حتی برای معده های عادی نیز دشوار است از این رو می توانید به جای مصرف آجیل از پنیر های سفت و کم چرب که کمتر باعث آزار معده می شوند، استفاده کنید.

پاپ کورن

پاپ کورن درون معده را پر کرده و موجب می شود تا فرد احساس سیری کند. در برخی مواقع این حساس برای افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند می تواند مضر، آزاردهنده و دردناک باشد و یکی از خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری است.

گوشت قرمز

گوشت قرمز کم چرب می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما در عین حال ممکن است موجب ناراحتی معده شود. تا مدتی پس از جراحی لاغری، در مصرف گوشت قرمز دقت کنید و به جای آن از گوشت بره، ماهی، میگو، خرچنگ و مرغ استفاده کنید.

الکل

بیماران باید تا ۶ ماه پس از اسلیو معده یا سایر انواع جراحی لاغری، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند. پس از آنکه پزشک مجوز مصرف دوباره این نوشیدنی ها را صادر کند، بیمار باید از نوشیدن نوشابه های گازدار و قندی به همراه الکل بپرهیزد

کلم

کلم حتی برای افرادی که معده نرمالی دارند، غذایی باددار و نفاخ محسوب می شود. این باد می تواند معده را گسترده تر کرده و موجب درد آن شود. به جای کلم، از کدو سبز یا کاهو استفاده کنید.ر

نان

مانند پاپ کورن، نان هم می تواند حجم معده را پر کرده و موجب نفخ شود. پرکردن کاذب معده مانع خوردن میزان کافی غذای مفید و عدم رسیدن پروتئین به بدن می شود.

میوه و سبزیجات خام

یکی دیگر از محرک های آزاردهنده معده، میوه و سبزیجات خام می باشد. اما راه حل بسیار ساده است. می توانید با پختن میوه و سبریجات، فیبر موجود در آنها را برای معده خود قابل هضم کنید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...