ورزش پس از جراحی لاغری

ورزش یکی از اثرگذار ترین عوامل در موفقیت جدیدترین روش های جراحی جراحی لاغری به حساب می آید. ورزش می تواند به بیماران جراحی لاغری کمک کند تا علاوه بر کاهش وزنی ایده آل و حفظ وزن جدید خود، سالم زندگی کنند. پس از عمل لاغری ، پزشک احتمالا به شما توصیه می کند که یک مربی ورزش حرفه ای انتخاب کنید که با توجه به نیاز ها، توانایی ها و اهداف کاهش وزنی تان برنامه ای مناسب برای شما تنظیم کند. اما ورزش بعد از جراحی لاغری چه اهمیتی دارد؟ چه زمان می توان فعالیت های فیزیکی و ورزش را پس از جراحی لاغری آغاز کرد؟ چه نوع ورزش هایی برای بیمارانی که جراحی لاغری داشته اند مفید تر است؟ در ادامه این مقاله به توضیح این موضوعات می پردازیم.

فواید ورزش بعد از جراحی لاغری

فعالیت های ورزشی پس از اسلیو معده ،بای پس ، ساسی بای پس  یا انواع دیگر جراحی لاغری، به بهبودی هر چه سریعتر بیمار کمک می کند. همچنین ورزش می تواند علاوه بر افزایش گردش خون و کاهش خطر لخته شدن خون، موجب تسریع بهبود جای بخیه حاصل از جراحی و بهبود عملکرد روده شود.

به طور کلی، ورزش می تواند موجب بهبود سلامت جسمانی و روانی پس از جراحی لاغری شود. ورزش تولید هورمون اندورفین را افزایش داده و از این طریق با استرس و افسردگی مبارزه می کند. بسیاری از بیماران به علت چاقی مفرط قبل از جراحی اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و زخم های روحی زیادی را با خود به همراه دارند. از این جهت ورزش می تواند روحیه از دست رفته آنها را به سرعت باز گرداند.

آیا ورزش می تواند مانع افتادگی و شل شدن پوست شود؟

با وجودی که جراحی لاغری فواید بسیاری دارد و می تواند موجب کاهش وزن و تناسب اندام فرد شود، اما متاسفانه مانع شل شدگی و افتادگی پوست پس از جراحی لاغری نخواهد شد. از این رو در صورتی که برای مدت زیادی به چاقی مفرط دچار بوده اید، ممکن است دچار افتادگی و شل شدگی پوست خصوصا در اطراف سینه، شکم، پهلو و ران شوید.

ورزش های قدرتی خصوصا بدنسازی تاثیر به سزایی در سفت شدن افتادگی های جزئی داشته و قادرند آنها را تا حد زیادی بهبود بخشند. با این وجود در اکثر موارد، برای حذف کامل این پوست های اضافه، نیاز به جراحی های زیبایی نظیر ابدومینوپلاستی یا لیفت یا پروتز سینه وجود خواهد داشت. بهتر است به این منظور ابتدا از یک جراح پلاستیک وقت مشاوره گرفته و با او مشورت کنید.

ورزش های مفید در ۱ الی ۶ ماه پس از جراحی لاغری

بیشتر پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که فعالیت های ورزشی را در روز های اول با پیاده روی آغاز کنند. ابتدا با یک یا دو روز در هفته آغاز کنید و پیوسته و کم کم آن را افزایش دهند.. اما دیگر ورزش های مفید در این مدت چه می باشند؟

  • پیاده روی
  • رقص 
  • یوگا 
  • ورزش های استقامتی
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...