جدید ترین متد جراحی لاغری

جدید ترین متد جراحی لاغری


امروزه چاقی به یکی از بزرگترین معضلات بشریت تبدیل شده است. چاقی علاوه بر مشکلات ظاهری، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع دو، فشار خون بالا و بسیاری دیگر را افزایش می دهد و افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند بیشتر در خطر ابتلا به این امراض هستند.

اما خبر خوب این است که حتی کاهش وزن جزئی هم می تواند موجب بهبود یا پیشگیری از ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی شود. تغییر در رژیم غذایی، افزایش فعالیت های فیزیکی و تغییر در عادات غلط می تواند به کاهش وزن کمک شایانی کند. در صورتی که از موارد بالا نتیجه ای نگرفتید، می توانید از دارو های تجویزی یا جدیدترین روش جراحی لاغری کمک بگیرید.

انواع روش های لاغری

امروزه افراد علاوه بر سلامت خود، اهمیت فراوانی به ظاهرشان می دهند و از این رو تمایل زیادی به تناسب اندام و لاغری دارند. در ادامه به برخی از مهمترین روش های لاغری می پردازیم.

·   رژیم لاغری و ورزش

روش های طبیعی کاهش وزن شامل رژیم لاغری و ورزش های هوازی- قدرتی است که تاکنون توانسته به بسیاری در راه کاهش وزن کمک کند. در واقع عادات بد غذایی یکی از عمده ترین علل چاقی است. یکی از روش های لاغری شمارش کالری های روزانه است که به فرد کمک می کند تا از میزان کالری دریافتی خود اطلاع کسب کند و کاهش وزنی مفید را تجربه کند.

به خاطر داشته باشید که در برخی از رژیم های لاغری سریع، فرد به جای خوردن مواد غذایی مفید و کم کالری، گرسنگی می کشد. گرسنگی کشیدن موجب می شود تا بدن به اشتباه تصور کند که در شرایط بحرانی قرار دارد و تمام کالری های دریافتی را ذخیره کند.

متاسفانه همیشه رژیم های لاغری و ورزش منجر به کاهش وزن موثر و پایدار نمی شوند و در اغلب موارد پس از یک دوره رعایت رژیم لاغری و افزایش فعالیت های فیزیکی وزن کاهش یافته باز خواهد گشت.

·   پیکرتراشی

از روش های مدرن لاغری موضعی می توان به پیکرتراشی اشاره کرد. پیکر تراشی عبارت است از تخلیه چربی های بدن با دستگاه هایی مانند لیپوماتیک، لیپوساکشن و بادی جت. این عمل ها برای افرادی مناسب است که به وزن ایده آل خود رسیده اند و تنها در برخی نقاط بدن چربی های موضعی آب نشده دارند.

با وجودی که امروزه تبلیغات بسیاری در زمینه این جراحی ها به گوش می رسد، اما ثابت شده که آنها تنها جنبه زیبایی داشته و امکان کاهش وزنی جزئی و بازگشت پذیر را برای بیمار فراهم می کنند. علاوه بر این پیکرتراشی عوارض و خطرات بسیاری به همراه داشته و بر خلاف جراحی های لاغری، قادر به بهبود بیماری های مرتبط با چاقی نخواهد بود.

·   مزوتراپی

مزوتراپی لاغری نیز یکی از روش های آب کردن چربی های موضعی است که طی آن موادی از قبیل ویتامین، هورمون و عصاره گیاهان به بخش هایی از بدن تزریق می شوند. این مواد به سلول های چربی حمله می کنند و آنها را از بین می برند. البته اثر این مواد آنی نبوده و پس از چندین هفته خود را نشان می دهند. مزوتراپی علاوه بر تاثیر فراوان در درمان چربی ها و سلولیت های بدن، برای جوانسازی پوست و درمان ریزش مو نیز استفاده می شود.

·   جراحی لاغری

عمل لاغری روشی درمانی برای کاهش وزن است که در آن با تغییر نحوه گوارش غذا و کاهش کالری دریافتی، موجب کاهش وزن بیمار می شود. از طریق جراحی های لاغری بیمار نه تنها کاهش وزن چشمگیر و بدون بازگشتی را تجربه می کند، بلکه سلامتش نیز بهبود می یابد. پس از جراحی لاغری اکثر بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی بهبود می یابند. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد که شامل بای پس و اسلیو معده، حلقه قابل تنظیم معده و بالون معده می باشد. در ادامه به توضیح جدید ترین متد جراحی لاغری می پردازیم.

–    اسلیو معده

اسلیو معده یکی از پرطرفدارترین و کم خطرترین جراحی های لاغری است که با برداشتن ۸۰ درصد معده موجب کاهش کالری های دریافتی و در نتیجه لاغری می شود. همچنین بخشی از معده که مسئول ترشح هورمون گرسنگی است در این جراحی حذف می شود از این رو اشتهای بیمار به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. اسلیو معده جدید ترین متد جراحی لاغری است که نسبت به سایر روش ها عوارض و چالش های کمتری داشته و موجب درمان بیماری های مرتبط با چاقی نیز می شود. همچنین دوره نقاهت عمل اسلیو معده نیز کوتاه تر و بهتر از سایر روش ها سپری خواهد شد. بیمار می تواند ۶۰ تا۷۰ درصد وزن خود را با عمل اسلیو معده کم کند.

–       بای پس معده

جراحی بای پس معده نه تنها موجب کاهش ابعداد معده می شود بلکه با دستکاری روده عمل جذب مواد غذایی را کمتر می کند. طی مراحل بای پس معده، ابتدا بخشی از معده بریده شده و کنار گذاشته می شود سپس بخشی از روده به ادامه معده متصل شده و دوخته می شود. این کار موجب می شود که اولا فرد غذای کمتری بخورد و دوما تمام کالری این غذا نیز به طور کامل جذب نشود. بای پس معده یکی از استانداد ترین جراحی های لاغری است که موجب کاهش ۸۰ درصدی ورن فرد می شود. اما متاسفانه عوارضی همچون سندروم دامپینگ یا عدم توانایی معده در نگهداری غذا را به همراه دارد. علاوه بر این بیماران بای پس معده توانایی جذب برخی ویتامین ها را از دست می دهند و تا آخر عمر مجبور به مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی هستند.

–       حلقه گذاری معده

حلقه گذاری یا حلقه قابل تنظیم معده یکی دیگر از روش های جراحی لاغری است که طی آن نوعی حلقه به دور قسمت فوقانی معده بسته می شود و با کوچک کردن این بخش موجب کمتر خوردن بیمار می شود. پس از جراحی حلقه گذاری معده بیمار سریع تر از قبل احساس سیری می کند. البته بیمار پس از این جراحی نسبت به اسلیو و بای پس معده با سرعت کمتری وزن کم می کند.

–       بالون معده

طی این جراحی بالونی وارد معده می شود که حجم زیادی از آن را اشغال می کند و بیمار دیگر قادر نخواهد بود تا مثل سابق غذا بخورد. البته بالون معده روشی تقریبا منسوخ شده است و به دلیل عوارض آن، امروزه کمتر استفاده می شود.

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...