ریزش مو در شیمی درمانی

شاید شما هم مانند خیلی ها به اهمیت سلامتی و داشته های خود در زمان سلامتی پی نبرده باشید تا هنگامی که به عللی آنها را از دست بدهید.
اگر شما به علت بیماری آلوپسی ( ریزش مو ناگهانی و بدون علت کل سر ) و یا بیماری سرطان و پرتو درمانی و شیمی درمانی برای بهبود بیماری سرطان مو های خود را از دست داده اید و یا خواهید داد
نگران موها و زیبایی از دست رفته خود نباشید.
بهتر است بدانید که ریزش مو در زمان پرتو درمانی و شیمی درمانی بستگی به نوع و میزان داروهای شیمی درمانی و میزان پرتو درمانی شما دارد و به وخامت بیماری شما ارتباطی ندارد.
در پرتو درمانی و شیمی درمانی علاوه بر سلولهای سرطانی اشعه و مواد دارویی به سلولهای سالم که رشد سریعی مانند موها دارند حمله ور میشود.
این ریزش مو در ابروها و مژه ها و کل بدن نیز دیده میشود.

ریزش مو یک تا دو جلسه بعد از شروع درمان شروع شیمی درمانی آغاز میشود و رشد مو تا یک تا دو ماه بعد از اتمام درمان متوقف خواهد بود .
این زمان چند ماهه گاها” بعلت تکرار درمان شیمی درمانی ممکن است طولانی تر هم شود.
این ریزش مو کل سر و نداشتن چند ماهه مو برای خیلی ها عذاب آور است بخصوص در خانم ها که زیبایی موهایشان برایشان اهمیت زیادی دارد.

مشکل نداشتن مو در خانم ها در این زمان ۶ ماه تا یکسال و رشد کند مو پس این زمان تا چند ماه با سفارش یک کلاه گیس با موی طبیعی و طبق قالب سر خود فرد براحتی قابل حل است.
باید توجه داشت موها پس از رشد مجدد برای رسیدن به یک حد نرمال حداقل یکسال دیگر زمان لازم دارند زیرا موها در حالت طبیعی حدود ۱ سانت رشد دارند موها بعد از شیمی درمانی رشد کندتری دارند و در ضمن حالت کرکی و ضعیفی دارند که این مشکل بعدها رفع خواهد شد.
بهترین زمان برای سفارش کلاه گیس قبل از شروع شیمی درمانی و ریزش مو است تا روحیه فرد کمتر تضعیف شود.
حفظ روحیه در طول درمان سرطان مهمترین پارامتر است.

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...